Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου οργανώνει και λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με τίτλο «Μοντέλα Παρέμβασης στην Ειδική Αγωγή», το οποίο οδηγεί σε Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής.
Αντικείμενο του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) είναι η εξειδίκευση επιστημόνων διαφόρων ειδικοτήτων και η έρευνα στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση με εμβάθυνση σε μοντέλα και πρακτικές παρέμβασης. Ειδικότερα, το Π.Μ.Σ. επιδιώκει να προσφέρει τη δυνατότητα σε επιστήμονες να αποκτήσουν τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να ανταποκριθούν επιτυχώς στις απαιτήσεις της σύγχρονης συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Το περιεχόμενο σπουδών καλύπτει τις πλέον καινοτόμες θεωρητικές, ερευνητικές και διδακτικές προσεγγίσεις για έναν σύγχρονο κλάδο της εφαρμοσμένης παιδαγωγικής. Εστιάζει στην ανάλυση εκπαιδευτικών ζητημάτων, που προάγουν την Ειδική Αγωγή, και έχει ερευνητικό και επαγγελματικό χαρακτήρα. Συνάμα, πιστοποιεί ερευνητικές και επαγγελματικές ικανότητες εκπαιδευτών/τριών παιδιών και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (ε.ε.α./α.).
Σκοπός του προγράμματος είναι η εμβάθυνση σε ποικίλα ζητήματα που αφορούν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, καθώς και η ανάπτυξη τεχνογνωσίας σε εκπαιδευτές/τριες παιδιών και ενηλίκων με ε.ε.α./α. Ειδικότερα, το πρόγραμμα στοχεύει να προσφέρει γνώσεις σχετικά με την αναγνώριση και κατανόηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών και ατόμων με ε.ε.α./α., τον σχεδιασμό, την εφαρμογή αλλά και την αξιολόγηση κατάλληλων παρεμβάσεων και συστημάτων υποστήριξης των παιδιών και ατόμων με ε.ε.α./α. Προσεγγίζει το άτομο σε όλο το συνεχές της ανάπτυξής του και της συμμετοχής του σε εκπαιδευτικά και κοινωνικά πλαίσια. Ειδικότερα, δίνεται έμφαση στην αξιολόγηση και αντιμετώπιση του ατόμου με ε.ε.α./α., μέσα από ένα συστημικό πλέγμα, όπου αναδεικνύονται συνεργατικά μοντέλα και συνέργειες ανάμεσα στο άτομο, την οικογένεια και την κοινότητα, γεγονός που αποτελεί καινοτομία του προγράμματος.
Σε ποιους/ες απευθύνεται
Το Π.Μ.Σ. απευθύνεται σε εν ενεργεία και πτυχιούχους εκπαιδευτικούς (προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό κ.τ.λ.) και σε κατόχους πτυχίων σχετικών με την εκπαίδευση, την ψυχική υγεία κ.ά. Αξιοποιεί τη γνώση γύρω από ευαίσθητα ζητήματα λειτουργικής ένταξης και συμπερίληψης ατόμων, που επιδιώκουν να ενταχθούν σε ένα Σχολείο και μία Κοινωνία για Όλους.
Subject
The Department of Primary Education of the University of the Aegean organizes and operates since academic year 2019-2020 the Postgraduate Studies Program (MSc) “Models of Intervention in Special Education”, which leads to a Diploma of Postgraduate Studies in Education.
The subject of the Postgraduate Studies Program is the specialisation of scientists of various disciplines and the research in Special Education with an in-depth study of intervention models and practices. In particular, the MSc aims to provide scientists with the opportunity to acquire the appropriate knowledge and skills to successfully meet the demands of modern inclusive education. The course content covers the most innovative theoretical, research and teaching approaches for a contemporary field of applied pedagogy. It focuses on the analysis of educational issues that promote special education. Also, it certifies the professional skills of teachers of children and individuals with special educational needs and/or disabilities (SEN/DD).
The aim of the program is to immerse in knowledge of a variety of issues related to Special Education, as well as to develop the expertise of teachers of children and adults with SEN. In particular, the program aims to provide knowledge on the identification and understanding of the specific characteristics of children and individuals with SEN, the design, implementation and evaluation of appropriate interventions and support systems for children and individuals with SEN. In particular, the innovation of the program is that it emphasises in the evaluation and treatment of the individual with SEN through a system, where the individual collaborates with family and community.
TO WHOM IS IT ADDRESSED
The program is addressed to active and graduated teachers (pre-school, primary and secondary education), mental health professionals (e.g. psychologists, social workers, occupational therapists, speech and language therapists, physiotherapists, medical and nursing staff, etc.) and professionals related to education, mental health, etc. It focuses in sensitive issues of functional inclusion and inclusion of individuals seeking to be part of a School and Society for All.